4/2022

Artykuł przeglądowy

Zastosowanie niesteroidowych leków przeciwzapalnych w alergii ocznej

Julia Janiszewska-Salamon
Monika Obrok
Ewa Mrukwa-Kominek

Department of Ophthalmology, Kornel Gibiński University Clinical Center, Medical University of Silesia, Katowice, Poland
Department of Ophthalmology, Faculty of Medical Sciences in Katowice, Medical University of Silesia, Katowice, Poland
KLINIKA OCZNA 2022, 124, 4: 189-192
Data publikacji online: 2022/12/19

Alergia oczna jest schorzeniem często spotykanym przez lekarzy rodzinnych, pediatrów, alergologów i okulistów. Oko, ze względu na brak mechanicznej bariery zapobiegającej wpływowi alergenów, jest częstym miejscem odpowiedzi alergicznej. W pracy przedstawiono możliwości zastosowania niesteroidowych leków przeciwzapalnych w leczeniu alergicznego zapalenia spojówek.

Ocular allergy is a common condition treated by GPs, pediatricians, allergists, and ophthalmologists. The eye is an organ frequently affected by allergic response, as it lacks a mechanical barrier to the entry of allergens. The paper presents the possibilities for using non-steroidal anti-inflammatory drugs in the treatment of allergic conjunctivitis.

niesteroidowe leki przeciwzapalne, alergiczne zapalenie spojówek, BAK